Když vás honí mlsná

braetschit / Pixabay

Určitě znáte ten pocit, když se snažíte zhubnout a pak si sednete večer k televizi a dostanete příšernou chuť na něco sladkého. Hrozná situace, protože nechcete nic sladkého jíst, abyste nepřibrali, ale zároveň byste obětovali i několik kilo navíc, jen abyste si mohli dát kousek čokolády. Zkuste si dát něco, z čeho se netloustne.

Pořádně se napít

Jak se říká hlad je převlečená žízeň, a pokud chcete zahnat chuť na sladké, tak jedním řešením je pitný režim. Když se opravdu pořádně napijete, měli byste naplnit břicho i žaludek, pak sice nebudete mít hlad, ale může se stát, že chuť na sladké nezmizí, protože ta je mnohem pronikavější, než hlad. Ovšem záleží na tom, jak silnou vůli máte, a jak velkou chuť na danou věc máte. Samozřejmě, že záleží na tom, co na pití si dáte, pokud chcete opravdu zahnat tyto chutě, tak je nejlepší zvolit čistou vodu anebo vodu s citronem.

Hledejte ovoce

Jestli opravdu potřebujete zahnat chuť na sladké, pak je nejlepší volit zdravou stravu, např. vzít si nějaké ovoce. Pravdou je, že ovoce je také dost sladké, ale je mnohem zdravější, než třeba čokoláda. Někteří odborníci tvrdí, že některé druhy ovoce nejsou navečer vhodnou stravou, například jablko, kvůli zažívání, ovšem pokud budete ještě aspoň dvě hodiny vzhůru, tak si jej klidně dopřejte. Velice dobrým řešením, jak můžete jíst jakékoliv ovoce v kteroukoliv dobu, je koupit si sušené ovoce. Když budete mít chuť na sladké, tak si prostě večer nasypete do misky a můžete pojídat bez výčitek svědomí.

Müsli není zakázáno

Pro případy, kdy vás večer honí mlsná, je dobré mít doma zásobu müsli, to je takové vhodná mlska i na večer. Klidně si můžete dovolit sníst müsli a nemusíte se obávat, že byste nedodrželi dietu. Ať už máte nějaké krabicové balení, které si dáváte do jogurtu či mléka, müsli tyčinky, neboť je to lehké pro žaludek a rozhodně z toho nepřiberete. Pravdou je, že některé tyčinky jsou s čokoládou anebo jsou příliš sladké a podobně, ale i přesto jsou mnohem vhodnější, než právě čokoláda a různé čokoládové produkty a jiné sladkosti.

Občas hřešit můžeme

Avšak jsme jen lidé a ne roboti, takže se nám může každému stát, že se nám nepodaří zahnat chuť na sladké a přece jen si nějakou čokoládu či gumové bonbóny nebo jiné sladkosti dopřejeme. Nikdo nám hlavu neutrhne, nejhorší jsou výčitky svědomí a pocit, že jste to prostě nedodrželi. Abyste pak měli motivaci s tím něco udělat, tak je dobré dát si něco jako trest. Například, dnes si dám kousek čokolády, ale za to zítra uběhnu o kilometr více a podobně. Jedná se o nejúčinnější metodu, jak si můžete dát sladké a přitom se nemusíte obávat nějakých kil navíc.

Každého občas honí mlsná, ovšem každý se s tím popere jinak. Co vy? Dáte si například sušené ovoce anebo neodoláte sladkostem?