Krása – proč začít se cvičením

pololofreack30 / Pixabay

Je mnoho důvodů proč začít se cvičením, není totiž dobré jen pro Vaše zdraví, fyzickou kondici a příjemný pocit, ale je to taky vhodný způsob, jak zpomalit proces stárnutí a udržet zdravou mysl. Doufám, že rady a typy v tomto článku Vás přesvědčí o tom, že začít s pravidelným cvičením je opravdu dobrý nápad.

Aerobní cvičení

Zde najdete několik typů, jak začít s cvičebním programem proti stárnutí.

Vyberte si takový způsob cvičení, který Vás bude bavit

Pokud si začnete dělat něco, co Vám nebude líbit, nebo to budete dokonce nenávidět, nikdy Vám to dlouho nevydrží. Proto je velmi důležité vybrat si cvičení, které Vás bude bavit a bude Vám přinášet radost.

Začněte pomalu

Pokud se hned na začátku vrhnete na cvičení moc rychle, můžete si tím ublížit, nebo Vás bude celé tělo bolet a to Vás od dalšího cvičení odradí. Stačí třeba začít s 10 minutami denně a každý den přidávat další 2 minuty. Postupně si přidávejte, dokud nedosáhnete svého cíle.

Během cvičení správně dýchejte.

Během cvičení je to velmi důležité, protože mnozí lidé si myslí, že správně dýchají, ale na místo toho zadržují dech. Buďte si vědomi, co se s Vaším tělem během cvičení děje.

A když už mluvíme o uvědomění…

Rčení: „Žádná bolest, žádný výsledek“ v žádném případě není u tohoto typu cvičení pravdivá. Pokud pociťujete nepříjemnou bolest, cvičení přerušte a nechte svaly odpočinout. Zkuste to další den, pokud ale bolest přetrvává, poraďte se raději se svým lékařem. Možná pro Vás bude vhodný jiný způsob cvičení.

Aerobní kroky

1. Před cvičením se zahřejte. Zahřátí se před cvičením Vám pomůže předejít nepříjemným zraněním.

2. Věnujte se každý den 20-30 minut kardio nebo aerobnímu cvičení.

3. Po tomto cvičení by měl následovat 3x v týdnu posilovací trénink.

Je důležité, nechat svaly mezi jednotlivými silovými tréninky zhruba 48 hodin odpočinout. Ujistěte se také, že procvičujete všechny skupiny svalů.

  • Nohy
  • Boky
  • Břicho (Regenerují rychle, můžete je proto klidně cvičit každý den).
  • Ruce

4. Zklidněte své tělo na konci cvičení. Protáhněte všechny svaly, které jste během cvičení namáhali.

Vyzkoušejte také jiné způsoby cvičení, jako třeba Pilates nebo tai chi.

Můžete zkusit bojové umění, které kombinuje kardio, pružnost svalů a trénink v jednom.

Jednoduchou radou pro začátek je, prostě si nějaký druh cvičení vybrat. Nejdůležitější ale je, ve cvičení setrvat a věnovat se mu pravidelně. K sehnání je také mnoho knih, které Vám poradí, jak se cvičením začít a jak si vybrat ten správný typ cvičení, který Vám pomůže udržet zdravé tělo o mysl.